V Benátkách

Po příletu na letiště Marco Polo, jsme asi pět minut čekali na zavazadla a potom jsme začali pátrat po automatu veniceconnected v kterém jsme si měly vyzvednout předem zaplacené jízdenky na autobusy ACTV v Benátkách.Automat jsme objevili hned na letišti,vedle linky na vydávání zavazadel č.5.Poučeni z videa na obsluhu automatu jsme si vytiskli lístky a opustili jsme letiště  Marco Polo.Výstižné video na obsluhu automatu naleznete  zde.

Přímo naproti východu z letištní budovy je zastávka autobusu ACTV linky č.15 která jezdí ve všední den i o svátek každých 30.minut z letiště do Mestre.Nastoupili jsme do autobusu a aktivovali jsme si na terminálu jízdenky.Je to jediná nutná aktivace jízdenky,dále můžete jezdit bez nutnosti přikládat jízdenku k terminálu.Autobus se vydal na cestu do Mestre k našemu hotelu,tady nastal trochu problém,všechny zastávky v Benátkách jsou na znamení! Tak že jsme sice věděli že máme vystoupit na zastávce Via forte marghera, ale těžko můžete určit kdy ta zastávka bude,protože nemůžete počítat zastávky kde autobus nezastaví.A informační systém autobusy v Benátkách zatím nemají.Vyřešil jsem to tak, že jsem si sebou vzal svojí automobilovou navigaci Tomtom, ve které jsem měl z domova zadané souřadnice hotelu.Když se autobus rozjel zapnul jsem navigaci a když ukazovala že jsme cca 800. metrů od hotelu stiskl jsem tlačítko znamení k řidiči.A autobus zastavil přesně na zastávce Via forte marghera cca 100. metrů od hotelu.

Cesta z letiště k hotel trvala asi 10.minut, protože autobus byl celkem prázdný a stavěl jen výjmečně. Po příjezdu do Mestre jsme se šli ubytovat.Měli jsme od CK Natour rezervovaný pokoj v hotelu President.Na recepci hotelu jsme předložily voucher a ihned jsme dostali magnetický klíč k pokoji,na klí či bylo napsáno patro a číslo pokoje, tak že jsme výtahem vyjeli do prvního patra a pokoj hravě našli.Pokoj byl sice maličký ale krásně zařízený s automatickou klimatizací a moderní koupelnou i s bidetem.V hotelu jsme mněli zaplacenou snídani a jak jsme později zjistily byla to jediná služba kterou bylo možné od hotelu očekávat.Oběd,ani večeři si v hotelu objednat nemůžete a ani bar který v hotelu je nefungoval.Sice jsme to moc nepochopili, ale nezbývalo než-li se stravovat mimo hotel.

Po krátkém odpočinku jsme vyrazili na průzkum Mestre.Asi 300. metrů vpravo od hotelu je obchodní dům Coin a v jeho suterénu se nachází supermarket PAM.A tam jsme si nakoupily potraviny na první deen pobytu.Vedle obchodního domu je také tržiště kde lze zakoupit čerstvé ovoce a zeleninu i čerstvé ryby.Ceny jsou cca stejné jako v ČR.Ještě na závěr dne jsme navštívili  bar Milano S.N.C. na adrese Via Capuccina 4/6 mapa   zde.Obsluhuje tam extrémně úslužný barman a určitě stojí za návštěvu.Ceny velké pivo 4.Euro,káva 1.60 Euro.

Hurá na ostrov.

V sobotu ráno jsme se nasnídali v hotelu,velice nás překvapila milá servírka která se nás ujala.Uvařila nám kávu a čaj i když ostatní hoteloví hosté se obsluhovali sami.V Benátkách mají na můj vkus hrozné pečivo,ale jinak byla snídaně výborná.

Po snídani jsme vyrazili na zastávku autobusu do Benátek. Autobus linky č.12 staví na rohu ulice Via France Zanotte a Viale San Marco mapa zde Je to od hotelu asi 5 minut klidné chůze.Autobus jezdí každy den, každou hodinu vždy ve 20. a 50. minutu. A končí přímo na nástupišti lodních autobusů (Vaporetto), ve stanici P.Roma v Benátkách.

Ze stanice P.Roma vyjíždějí všechny linky Vaporetto, jízdní řády a trsy si můžete velice snadno najít na stránkách společnosti ACTV. My jsme používali linku 1. mapa zde.Linka 1. staví ve všech přístavech cca po 300 metrech plavby.Tak se můžete rozhodnout kde vystoupit a prozkoumávat Benátky. Nastoupily jsme tedy na Vaporetto č.1 a jeli jsme až na zastávku San Marco cesta trvala asi půl hodiny.Protože začalo ostře svítit slunce přímo na Grand Kanál,byli jsme z té cesty poněkud vysílení a zpocení a tak jsme zamířily přímo do jedné z úzkých uliček vedle náměstí svatého Marka, kde jsme zapadly do první restaurace na něco k pití.Objednali jsme si dvakrát tonic zaplatily 10.euro a po občerstvení jsme vyrazili na obhlídku náměstí S.Marco. Původně jsme chtěli vyjet výtahem na věž a rozhlédnout se po Benátkách z výšky,ale fronta čekajících turistů která se táhla asi 200 metrů,nás od tohoto rozhodnutí odradila.A protože se blížil čas oběda začli jsme hledat nějakou vhodnou restauraci.Bohužel v okolí S.Marco jsou ceny přímo šílené nasedli jsme na Vaporetto a vrátili se směrem zpět a vystoupily jsme ve stanici Ferovia,Odtut jsme začali prozkoumávat Benátky.Zanedlouho jsme nalezli zapadlé náměstí a na něm restauraci z přijatelnými cenami..Objednali jsme si pizzu-4.Euro a pivo 4.Euro.Mimochodem jsem milovník dobrého piva a v Benátkách točí opravdu skvělé pivo,není to ovšem pivo Italské ale většinou jsme narazily na Rakouský Kaiser.A to je opravdu znamenité pivo,ne jako ty s.... co se dnes točí u nás.

Po obědě jsme pokračovali v průzkumu Benátek,je úplně jedno jakým směrem vyrazíte,vždy vás ta spleť uliček dovede ke Grand kanálu a odtud můžete, pokud vás již bolí nohy chvilku plout Vaporettam a pak se procházet dál.Tady se vyplatí ty neomezené jízdenky ACTV. My jsme za dva dny jeli Vaporettem asi 30. krát.Kolem 15. hodiny jsme se vrátily autobusem zpátky do hotelu ke krátkému odpočinku a v 18.hodin jsme jeli zpět do Benátek,na prohlídku večerního dění ve městě.Při procházení Benátkami je velice důležité jít tam kam vás napadne a nedržet se těch ukazatelů které jsou umístěny na domech a vedou vás k turistickým cílům.Jak jsme zjistili tyto cedule vás vedou vždy tou cestou kde je nejvíce obchodů.Pokud půjdete vlastní trasou poznáte opravdové Benátky bez turistů a k cíli cesty stejně dojdete,možná i dříve nežli by jste se drželi ukazatelů.

Nám se tedy Benátky velice líbily,trochu mi připomínají Český Krumlov který mám  moc rád.Jediné co mi na nich vadilo jsou ti všudypřítomní černošští žebráci.Jsou to mladí kluci,kteří by mohli štípat dřívý a místo toho vám pořád cpou čepici a chtějí do ní pár euro.A pak mi také docela vadilo že jsme v jedné z větších uliček blízko P.Roma narazily na supermarket BILLA a hned vedle něj na McDonalds.Já si myslím že tyto podniky do Benátek nepatří! Po večerní prohlídce jsme se vrátili posledním autobusem ve 23.20 do hotelu

Pláž na ostrově Lido.

V neděli po snídani jsme opět dojeli autobusem do stanice P.Roma a nasedli na Vaporetto, ale tentokrát jsme nastoupili na linku 2.která jede stejnou trasou jako linka č.1 ale staví jen na každé třetí stanici.Tak že je rychlost plavby Gran kanálem daleko rychlejší.Naplánovali jsme si že dojedeme až na ostrov Lido a vykoupeme se tam v moři.Dočetl jsem se ještě doma že je tam spoustu krásných pláží a některé jsou i volně přístupné.

Asi po 30.minutách plavby jsme vystoupili na konečné stanici Vaporetta č.2 na ostrově Lido.Přímo naproti přístavu začíná ulice lemovaná četnými obchůdky a restauracemi, která nás dovedla asi po 10. minutách chůze na druhou stranu ostrova.A přímo před námi se objevil vstup na volnou pláž.Pláž má zdarma převlékací kabinky,platí se jen WC 1.Euro a sprcha 1.Euro.Je tam i slušná restaurace a občerstvení.Velice mi překvapila nádherná písková pláž a teplota moře,která dosahovala snad 30.stupňů.Tak že naprosto dokonalé koupání.Ani obsazenost pláže nebyla nijak veliká, jak jsme původně očekávali bylo tady cca 50.lidí.Vydrželi jsme tam asi 2.hodiny a pak se začalo zatahovat a foukat silný vítr, tak jsme se raději zabalili a vyrazili zpátky do přístavu.A udělali jsme velice dobře v přístavu nás zastihla bouřka kterou jsme sledovali pěkně schováni pod střechou.Potom jsme nastoupily na Vaporetto a popojeli pár zastávek zpět do Benátek.

V Benátkách jme se naobědvali a pokračovali v prohlídce a asi v 18.00 jsme se vrátili do přístavu  P.Roma a odtud zpět do hotelu v Mestre.Večer jsme ještě navštívili náš oblíbený bar v ulici Via Capuccina 4/6 a cestou k hotelu jsme konečně ochutnali pravou Italskou zmrzlinu.Můžeme potvrdit že je opravdu výtečná.

Přímo naproti východu z letištPpppppppjnhhh